Spotify și viitorul Ai-ului în industria muzicală
Spotify atinge pragul de jumatate de miliard de utilizatori, dar nu răspunde la întrebările legate de viitorul AI-ului în industria muzicală.
Gigantul de streaming de muzică Spotify a atins o nouă etapă cu o bază de utilizatori de 500 de milioane. În ultimul său raport de câștiguri, compania din Stockholm a anunțat că are acum aproximativ 515 milioane de utilizatori activi lunar care ascultă melodii, podcasturi și anumite programe audio. Pe o bază anuală, utilizatorii activi lunari au crescut cu 22%. În special, 210 milioane dintre acești ascultători sunt clienți plătitori, plătind mai mult de 9,99 USD pe lună.
Spotify a spus că o creștere cu 15% a bazei de clienți plătitori în comparație cu același trimestru din 2022 a determinat și o creștere cu 14% a venitului net ajungând astfel la 3,39 miliarde de dolari. Spotify se așteaptă ca baza sa de abonați să atingă pragul de 530 de milioane de utilizatori în următorul trimestru. Prin comparație, Apple Music are mai puțin de 100 de milioane de utilizatori. Anul trecut, Spotify a conturat un plan ambițios de a ajunge la 1 miliard de utilizatori până în 2030.
Deși creșterea Spotify în primul trimestru al anului 2023 și-a depășit propriile așteptări, CEO-ul Daniel Ek a evitat să răspundă la întrebări despre cea mai mare transformare în curs de desfășurare în industria divertismentului: inteligența artificială. Întrebat ce face Spotify pentru a proteja interesele artiștilor și muzicienilor, Ek a dat un răspuns general, menționând că compania a purtat conversații cu părțile interesate din industrie despre creșterea inteligenței artificiale.
La începutul acestei luni, AI a parodiat melodiile unor vedete de top precum Drake și The Weeknd făcând valuri în întreaga industrie. Universal Music Group nu părea prea încântat de asta și le-a cerut Spotify și Apple Music să elimine controversatul material generat de AI. Muzicianul canadian Grimes a anunțat că toată lumea este liberă să folosească AI pentru a-și reproduce vocea pentru a genera melodii și că va primi o reducere de 50-50 din redevențele din acel conținut.
Daniel Ek nu a atins direct niciun aspect al valului AI. El a susținut că compania și-a luat rolul de a sprijini artiștii și creatorii „foarte, foarte în serios”, dar nu a specificat niciun pas sau vreo politică specifică pentru a face acest lucru. „Acestea sunt întrebări foarte complexe și nu există un răspuns clar la modul în care iei o poziție, în funcție de ceea ce se întâmplă.”
Cu toate acestea, se pare că Spotify – la fel ca rivalii săi de streaming de muzică și casele de discuri – este încă nehotărât pe ce cale să urmeze în ceea ce privește acceptarea sau reglementarea pieselor generate de AI care se situează undeva între încălcarea drepturilor de autor și exprimarea creativă. „Vrem să găsim un echilibru între inovație și protejarea artiștilor”, a declarat Ek.