Apple lansează o aplicație de jurnal personal în iOS 17
Apple intenționează să dezvăluie o aplicație de jurnal personal la Conferința sa mondială a dezvoltatorilor din iunie, a raportat The Wall Street Journal. Aplicația va fi preinstalată pe toate iPhone-urile care rulează iOS 17 și va fi profund integrată cu serviciile de localizare, contacte și multe altele pe telefonul utilizatorului.
Raportul Wall Street Journal se bazează pe o analiză a documentelor interne ale Apple despre produs. Apple intenționează să poziționeze aplicația, cu numele de cod „Jurassic”, ca instrument de sănătate mintală, observând că studiile au arătat că jurnalizarea regulată poate ajuta la depresie și anxietate.
Jurassic (numele se va schimba cu siguranță înainte de lansare) va putea să se uite la datele stocate local pe telefon pentru a-și da seama cum arată o zi obișnuită și să obțină acces la contactele, locația, antrenamentele și multe altele. Acesta va recomanda utilizatorilor ceea ce ar putea înregistra, inclusiv atunci când aplicația detectează un comportament în afara procedurilor normale.
Va oferi chiar și „All Day People Discovery”, care urmărește apropierea utilizatorului de alte persoane, făcând distincție între colegii de muncă și prietenii.
Această integrare cu alte aplicații preinstalate și datele utilizatorului va distinge aplicația de alte opțiuni de înregistrare pe iPhone, ceea ce le va face dificilă concurența. Raportul Wall Street Journal îl citează pe Paul Mayne, fondatorul Day One, populara aplicație de jurnal pentru iPhone, care a fost achiziționată de Automatic în 2021.
Mayne și-a exprimat sentimentul unor dezvoltatori de aplicații, care sunt frustrați când Apple introduce concurenți interni în aplicațiile pe care le introduc în ecosistem, copiind adesea caracteristicile inovatoare ale acelor aplicații și adăugându-le în conformitate cu confidențialitatea, politicile de securitatea și API-urile iPhone.
Documentația Apple Jurassic plasează cu atenție confidențialitatea și securitatea utilizatorilor în centrul designului său, majoritatea sau toate datele de urmărire a utilizatorilor utilizate de aplicații păstrate local pe iPhone-ul fiecărui utilizator și, cel puțin în unele cazuri, nu mai mult de câteva minute.
Politicile și mesajele Apple centrate pe confidențialitate par altruiste – compania a lăsat bani pe masă înainte când s-a angajat să protejeze politicile de confidențialitate. Dar aceste politici servesc Apple în două moduri cheie, dincolo de menținerea fericirii clienților: oferă o distincție clară față de rivali precum Google și Meta în lupta pentru opinia publică în marketing și relații publice și blochează aplicațiile terțe să obțină același tip de acces.
Când Apple încearcă să înlocuiască sau să concureze cu aplicații terțe, uneori poate avea mai mult acces la datele utilizatorilor decât acei dezvoltatori terți pentru a oferi funcționalități.
Documentele analizate de The Wall Street Journal nu au precizat dacă Apple va percepe taxa pentru aplicație. Este puțin probabil să fie o descărcare plătită sau suportată de reclame, dar Apple a perceput utilizatorilor taxe de abonament recurente pentru anumite funcții și servicii în trecut.